Eko-granty czekają!: artykuł nr 48915
2010-09-10 22:29:02 Ekologia
Fundacja Nasza Ziemia i Henkel Polska ogłaszają 3. edycję konkursu
Henkel - zielone granty. Projekt startuje w nowej, bardzo atrakcyjnej formule: autorzy projektów ekologicznych będą rywalizować o pulę grantów o wartości
100 tysięcy złotych, z czego najwyższe dofinansowanie może wynieść
15 tysięcy złotych.
Zadaniem konkursowym, podobnie jak w ubiegłych latach, jest
zaplanowanie i wykonanie projektu związanego z ochroną środowiska. W
tym roku organizatorzy czekają na propozycje projektów mieszczących się
w jednym z pięciu kluczowych obszarów ekologicznych: energii i klimatu,
wody i ścieków, materiałów/surowców i odpadów, bezpieczeństwa i zdrowia
lub postępu społecznego - jest to nowość w formule programu w stosunku
do poprzednich edycji. W tegorocznym konkursie zmienione zostały także
wartość i sposób przyznawania grantów - autorzy wyróżnionych przez jury
wniosków mogą otrzymać na ich realizację dofinansowanie o różnej
wysokości, maksymalnie 15 tysięcy złotych, z puli wynoszącej 100
tysięcy złotych. Organizatorzy przedłużyli również termin zakończenia
projektów do listopada 2011 roku (regulamin 1. i 2. edycji przewidywał
trzy miesiące od podpisania umów). Projekty ekologiczne, podobnie jak w
ubiegłych latach, mogą zgłaszać przedszkola, szkoły podstawowe,
gimnazja, szkoły średnie i wyższe oraz organizacje społeczne i
samorządowe. Organizatorzy czekają na wnioski aplikacyjne do 17
stycznia 2011 roku.
- Kilka zmian w regulaminie konkursu uelastycznia go oraz uatrakcyjnia.
Zróżnicowana wartość grantów to dobra wiadomość zarówno dla autorów
małych projektów, które nie wymagają dużych nakładów finansowych, jak i
pomysłodawców, którzy potrzebują znaczącego dofinansowania - mówi
Dorota Strosznajder, koordynatorka projektu z ramienia Henkel Polska. -
Wydłużony termin realizacji pozwoli nagrodzić projekty, których
wykonanie przypada latem lub jesienią. A podział na pięć ekologicznych
obszarów tematycznych jest ściśle związany z zobowiązaniem firmy
Henkel, zgodnie z którym wszystkie nasze nowe produkty muszą
przyczyniać się do realizacji zasad zrównoważonego rozwoju przynajmniej
w jednym z tych obszarów. Liczymy, że atrakcyjna formuła konkursu
będzie inspiracją dla przyszłych autorów ciekawych i pożytecznych dla
środowiska wniosków - dodaje Dorota Strosznajder.
W ramach poprzednich edycji konkursu "Henkel - zielone granty"
zrealizowano w sumie 40 interesujących projektów z różnych województw
na łączną kwotę 462 tysięcy złotych. 200 tysięcy złotych pochodziło z
grantów firmy Henkel, pozostała kwota została pozyskana od dodatkowych
sponsorów i partnerów. Zakończone projekty były bardzo różnorodne:
dotyczyły monitorowania wysypisk odpadów w lasach, ochrony dzikich
zwierząt, promowania postaw sprzyjających oszczędności wody i energii,
tworzenia interaktywnych ścieżek rowerowych czy problemu hałasu.
- Konkurs "Henkel - zielone granty" to poważna ekologiczna inicjatywa z
tradycjami, o czym świadczy ogromna liczba zgłoszeń oraz wysoki poziom
merytoryczny napływających wniosków. Fundacja Nasza Ziemia jest
szczególnie dumna z najmłodszych członków społeczności, którzy biorąc
udział w naszym przedsięwzięciu, zdobywają wiedzę ekologiczną oraz uczą
się inicjować współpracę lokalną, przez co przyczyniają się do
imponujących efektów konkursu - mówi Mira Stanisławska-Meysztowicz,
Prezes Zarządu Fundacji Nasza Ziemia.
Konkurs "Henkel - zielone granty" wystartował w 2008 roku. Jego celem
jest podnoszenie świadomości ekologicznej oraz aktywizacja dzieci i
młodzieży poprzez realizację działań związanych z ochroną środowiska.
Projekt wpisuje się w coroczną Kampanię na rzecz Zrównoważonego Rozwoju
koordynowaną przez Fundację Nasza Ziemia.
Wnioski aplikacyjne oraz regulamin znajdują się na www.naszaziemia.pl.
Więcej informacji także na www.henkel.pl.
Fundacja Nasza Ziemia
jest organizacją pozarządową, założoną w 1994 roku przez Mirę
Stanisławską-Meysztowicz. Realizuje cele mające status pożytku
publicznego, specjalizując się w edukacji ekologicznej i
obywatelskiej. Od początku swego istnienia koordynuje w Polsce
kampanię "Sprzątanie świata", będącą częścią międzynarodowego ruchu na
rzecz ochrony środowiska Clean up the World. W ruchu tym uczestniczy
blisko 40 mln wolontariuszy na całym świecie.
Henkel oferuje na całym świecie
wiodące marki i technologie w trzech obszarach biznesowych: środków
piorących i czystości, kosmetyków do pielęgnacji włosów i ciała oraz
klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych. Założona w 1876
roku firma jest światowym liderem w branżach produktów konsumenckich
oraz dla przemysłu, oferując tak znane marki jak Persil, Schwarzkopf i
Loctite. Henkel zatrudnia 50 tysięcy pracowników. W 2009 roku wartość
sprzedaży wyniosła 13,5 miliarda euro, a skorygowany zysk operacyjny
1,36 miliarda euro. Akcje uprzywilejowane Henkla wchodzą w skład
najważniejszego niemieckiego indeksu giełdowego DAX a sama spółka jest
ujmowana w rankingu Fortune Global 500.