Ekologiczny zwrot w wyjazdach motywacyjnych
Każda branża wyznacza nowe kierunki zgodnie z globalnymi trendami. Najnowsze tendencje można było zaobserwować również podczas tegorocznych targów AIME Asia-Pacific Incentives & Meetings Expo – jednej z najbardziej prestiżowych imprez branży firm związanych z organizacją wyjazdów motywacyjno-integracyjnych i firmowych. Podczas ich trwania organizatorzy oraz uczestnicy zgodnie z ogólnoświatową modą prezentowali usługi i promowali postawy proekologiczne.
Targi AIME odbywają się od 1991 r. w Australijskim Melbourne. W tym roku
impreza trwała od 17 do 18 lutego. W targach uczestniczyło 850 wystawców z ponad
40 krajów, w tym z Czech, Niemiec, Francji, Hiszpanii, Chin, Malezji, Australii,
Kirgistanu, Wielkiej Brytanii oraz wielu innych państw. Na targi zostały
zaproszone najbardziej prestiżowe firmy branży incentive. Z Polski gościły tylko
3 firmy, a wśród nich znalazł się Krzysztof Michniewicz – dyrektor generalny
Incentive Concept Poland (ICP).
-Targi stanowią doskonałą platformę wymiany informacji i doświadczeń pomiędzy
firmami z branży incentive, dlatego obecność na nich pozwala nam przenieść na
polski rynek najnowsze światowe trendy – mówi Krzysztof Michniewicz. –
Podczas tegorocznej edycji zaobserwowaliśmy nowy nurt w branży nastawiony na
promocje postaw proekologicznych. Jest to zgodne z tendencjami o charakterze
globalnym, które widać we wszystkich branżach, poczynając od firm
motoryzacyjnych czy deweloperskich a kończąc na wydawcach podręczników
szkolnych.
Podczas tegorocznych targów AIME organizatorzy dołożyli wszelkich starań do
tego, aby przedsięwzięcie wywarło jak najmniejszy wpływ na środowisko naturalne.
Poprzez odpowiednią ich organizację pomysłodawcy przedsięwzięcia udowodnili
odwiedzającym, że nawet event tej wielkości co AIME może zostać zorganizowany
tak by nie szkodzić środowisku.
Działania podejmowane przez organizatorów w celu organizacji „zielonej
imprezy” objęły wszystkie sfery związane ze spotkaniem. Inicjatorzy projektu
m.in. namawiali uczestników do ograniczenia ilości papierowych ulotek i
folderów. Wszystkie torby rozdawane podczas imprezy były wielokrotnego użytku
lub zostały przystosowane do późniejszego poddania ich recyclingowi. To samo
dotyczyło wszystkich innych przedmiotów jednorazowego użytku, które zostały
przystosowane do wtórnego przetworzenia. Również biuro prasowe imprezy działało
tak aby zużywać jak najmniej papieru. Przedstawiciele firm planujących
prowadzenie rozmów biznesowych podczas targów zostali wyposażeni w pamięci USB,
by móc przekazywać informacje bez konieczności użycia papieru. Dzięki tym
działaniom organizatorzy targów zminimalizowali ilość odpadów, które zostały po
imprezie.
Zagadnienia związane z problematyką ekologiczną znalazły też swoje miejsce w
programach wydarzeń specjalnych mających miejsce w trakcie targów oraz w
wykładach i omawianych podczas imprezy studiach przypadku (Case Studies).
Organizatorzy stworzyli również Plan Offsetu CO2 (Carbon Offset Scheme), w celu
zminimalizowania skutków wydalanego do atmosfery dwutlenku węgla przy okazji
imprezy.
-Odpowiedzialny biznes i proekologiczne postawy firm to obecnie bardzo
popularna strategia działania. Przedsiębiorstwo, które wdraża CSR (Corporate
Social Responsibility) w swoje organizacyjne struktury postrzegane jest jako
nowoczesne i najważniejsze – odpowiedzialne. Programy integracyjne czy
kształtujące zespoły i kompetencje pracownicze oraz scenariusze
okolicznościowych eventów także często budowane są w myśl tej idei – mówi
Krzysztof Michniewicz z ICP.
Sposób organizacji targów udowodnił uczestnikom, że każdą imprezę można
zorganizować nie szkodząc ekosystemowi. Jest to bardzo ważne w dzisiejszych
czasach, kiedy wszyscy powinniśmy wziąć odpowiedzialność za naszą planetę i jej
środowisko naturalne.