Matura biologia na rozszerzeniu

Informacje, porady, pomoc od osób przygotowujących się oraz poprawiających maturę. Pomoc w wyborze kierunków studiów.
martusiaczek71

Matura biologia na rozszerzeniu

Post autor: martusiaczek71 »

Aktualnie jestem w 3 klasie w technikum i z tego powodu żadnych przedmiotów w trakcie lekcji nie mam na rozszerzeniu. Zawsze wiedziałam, że będę zdawać maturę z biologii. Myślałam, że skoro mam podstawę to zdam podstawę i będzie dobrze. Ale ostatnio doszłam do wniosku, że moje szanse na dostanie się na studia takie jakie mnie interesują może radykalnie się zmniejszyć, bo zdaję maturę na starych wymaganiach, ale w 2014 r. razem ze mną zdaje rocznik z liceum idący na nowym programie. Cały ten rocznik ma obowiązek zdawać rozszerzenie, wydaje mi się, że progi punktowe znacznie wzrosną. Rozszerzenie x2 jest liczone.
Doszłam do wniosku, że muszę zdawać rozszerzenie. U mnie nie ma żadnych zajęć pozalekcyjnych w szkole, bo pani przyjeżdża tylko na 2h biologii.
Będę musiała sama przygotować się, nie muszę zdawać na nie wiadomo ile, ale 50-60% to już będzie bardzo dobrze.
Doradźcie czy mam kupić od razu repetytorium do matury i się z niego uczyć, czy też najpierw kupić podr do rozszerzenia i z niego się uczyć, a potem dopiero z repetytorium. (proszę o dokładnie tytuły jakie polecacie)
Słyszałam też, że bardzo dużo osób poleca notatki z persila, ale czy mogę na nich bazować przy uczeniu się czy jedynie wykorzystać je do powtórzenie nauczonej wiedzy?

A i ogólnie to jestem zainteresowana studiowanie dietetyki na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku- próg ubiegłoroczny wynosi 80pkt (czyli 40% z rozszerzenia), ale jak już mówiłam podejrzewam, że progi znacznie ulegną zwiększeniu. Ewentualnie może mi coś się odmienić z tymi studiami lub też mogę się nie dostać, ale na każdy kierunek jakim się interesuje jest mi potrzebna biologia więc to bez znaczenia.

Może któraś z was studiuje na tym kierunku i się wypowie w temacie?
montreux